Tuesday, January 31

---> itu Si Bucuk

Asslamualaikum & mornik..mornik everyone

Hri nie kongsi cite psl Si Bucuk nyue lah..Ermm..
S'mlm nyue singgah kat blog ~Dunia Emieysandra~
tgk dia punyer kura2, apa nme nye Ryan. he3 : mesti hensem kan?
ahahah..nak d'pendekkn story nyue pon ad gak, 2 ag taw..haa
tp lah sehensem ryan emieysandra..huhu

Apa2 pon nyue punyer xleh mbesar..sedey gak!
dah mmg saiz yg ditetapkan..

 Jom kenali Si Bucuk Nyue...

 

Haa ---> itu  Si merah
S'besar bantal tidur saiz dia...
Dsbbkn saiz Si merah yg besar,
xleh nak bw jln2...huhu



 

 <---itu plak Si Bucuk lah
y nie sebesar bantal peluk jer..
so ke mne nyue pegi, ada lah si bucuk nie 


Nyue suka y cm nie jer...
Nty nyue update ag tshirt2 kura2 nyue..huhu

Xsetiap individu ada hobi/minat tersendiri..
~Xkenal maka xcinta~
Emoticon
Hope korang enjoy !

Monday, January 30

~ Sweet Story ~


Emoticon
Novel pemberian Si Dia
Nsb baik la nyue dpt future husband yg actually amat memahami, kehendak dan perangai nyue ~
Tahun nie genap la 7thn --> amin
ahahahaha.. yg kelakar nye, nyue skang tgh obses dgn drama tuh!
GEMERSIK KALBU tv3, pkl7...he3 
~story ok2 jer tp best kat part SUFIAN nak tackle Raihana~kita layan jerr    

 



So, siap nak beli novel ag tuh ---->

Tuzki Bunny EmoticonDestinasi kami "Wangsa Walk Mall"Tuzki Bunny Emoticon

Cari punyer cari novel 2 xder...abis stok kot kat c 2... sedey jgk
tp  Si Dia tetap belikan 2 novel pengubat sedey..huhu
Xpe la, next time kita cari kat tempat lain plak novel tuhh..katanya lah..
Akhirnya...novel penulisan AISYA SOFEA yg nyue dapat..
 
 
yg Gelora Jiwa, nyue dh abis baca --> biasa jer!
 So, yg Selagi ada Dia nty nyue baca  & bg ulasan...he3

Mayb, 2novel nie da lama...tp nyue dah lama xbc.igt ag time sek men. suka bc & beli novel..
tp ble blajar smakin tinggi, hobi 2 nyue tinggalkan...t'ingin utk kembalikn hobi i2, mungkin ini permulaannya..
Apa kata korang yg dh baca novel ini??
best or bagaimana......
Thanks Si Dia,Tuzki Bunny Emoticon

Saturday, January 28

~ Menu utk Si Dia~

Assalamualaikum & gud mornink...

...Xtaw nyue nak start dr mne? Erm..d'pendekkn story, smlm  si dia ada belikan seekor ayam dekat tesco 
& pegi hantar kat umah nyue tepat2 pkl 12am. 

Nyue: kenapa belikan ayam nie?
milkysmile
Si Dia: Xde knpa sje2 jer...huhu
Lps hantar dia terus balik umah dia...nyue termenung jap!!!!!!!!!!!
Aishh...nyue pikir la jgk nak terus potong mlm 2 ke or esok..huh 
dah la esoknyer nyue keje..
milkysmile
So, hari ini...lps balik keje nak proses ayam 2 la..tp xtaw nak masak apa???
Dah paham sgt perangai si dia, nak suruh nyue masak..
tp nak masak apa yea...bg la idea.

nyue pun bukan pandai sgt tp alhamdulilah, still bleh masak & dh kerap kali dh masak utk si dia..
kadang2 si dia jadi pengkritik utk masakan nyue...
apa y xcukup or y perlu tambah..he3

Harus bagaimana nie..
Xbleh pejam & masak apa saja...

milkysmile 
Sesapa ada idea..hope bleh berkongsi & kalu bleh terus disertakan dengan RESEPI.

Friday, January 27

Anugerah Juara Lagu

...Senarai Lagu Anugerah Juara Lagu 26 | Finalis Juara Lagu | Lagu Yang Layak Ke Final AJL 26...
http://www.smileycodes.info
- Setelah berakhir tiga pusingan separuh akhir muzik muzik 26,sebanyak 12 lagu telah layak ke malam Anugerah Juara Lagu 26 atau pun AJL 2011.Berikut adalah senarai penuh lagu yang layak ke Anugerah Juara Lagu 26.
SUNGAI LUI mnjadi saksi pertemuan KEKANDA ADINDA yang telah menjadi gelaran tanda kasih kita seketika. Saat itu aku merasakan kaulah WANITA SELURUH DUNIA yang sentiasa menjadi GADIS SEMASA padaku. Namun, kini segalanya berubah, SEDETIK LEBIH telah aku habiskan menunggumu di tempat itu, namun kau tak kunjung tiba. Mujurlah saat itu AWAN NANO sudi menemani sedihku. Baruku tahu kau sebenarnya seorang yang PENAKUT kerana tidak mampu berterus terang tentang statusmu. Benarlah kata orang tua, " KALAU BERPACARAN biarlah berpada-pada, kelak BERIBU SESALAN mula muncul dalam diri ". Baru aku percaya CINTA MUKA BUKU bukanlah cinta yang sejati, aku percaya HUKUM KARMA dan dikau akan terima balasannya. Untk itu, biarlah aku pendam & simpan KISAH HATI ini untuk selamanya..
.: yg diolah dalam bentuk satu rantaian madah percintaan yg cukup indah :.

--->Setiap lagu yg layak ke final AJL ni ada kekuatan dr segi lirik dan vokal penyanyi tersebut...so, setiap lagu tersebut ada peminat nyer masing2...kita dengar hari2, kita akan jatuh cinta kat lagu 2...
best santai2 layan blues !

http://www.smileycodes.info ~ Favorite song N'yue ~
             Beribu Sesalan 3 suara 

* N'yue da xsabar nak tgk AJL 26 nie..lagu manakah yg akan dinobatkan juara AJL??
Apa pula Fvrite song & pandangan korang..???
http://www.smileycodes.info


Thursday, January 26

Mimpi



Tafsir mimpi menurut Islam :

Imam Ibnu Sirin, dalam bukunya Tafsir Mimpi Menurut Islam, berkata:
Tidak semua mimpi dapat ditafsirkan makna yang terkandung didalamnya. Ada kalanya mimpi bagaikan angin lalu namun ada yang benar-benar menjadi kenyataan. Mimpi insan yang bertakwa merupakan perkhabaran yang akan berlaku, kerana Rasulullah tidak bermimpi melainkan mimpi baginda menjadi kenyataan. Sedangkan mimpi insan yang tidak beriman merupakan berita yangdisebarkan oleh syaitan.

Dalam suatu riwayat dikisahkan, seorang wanita bertanya, "Wahai Rasulullah, sesungguhnya saya bermimpi melihat sebahagian tubuh baginda berada di rumahku." Baginda menjawab,

"Sesungguhnya Fatimah akan melahirkan seorang anak lelaki, kemudian engkau yang akan menyusukannya." Tidak lama kemudian Fatimah melahirkan Hussein dan disusukan oleh wanita tersebut.

… Persoalan tentang mimpi …


Menurut ahli-ahli ta'bir, mimpi ada tiga macam:

1. Peristiwa yang menggembirakan yang benar yang terjadi setelah bermimpi, dan ini
tidak memerlukan penafsiran.

2. Mimpi yang batil atau permainan syaitan, iaitu mimpi yang tidak dapat diperincikanoleh orang yang bermimpi. Ertinya orang yang bermimpi itu tidak sanggup mengingat tertib atau jalan cerita mimpi itu. Mimpi seperti ini dianggap batil dan tidak mempunyai sebarang makna atau takwil.

3. Keinginan nafsu. Seperti kita ketahui nafsu ada tiga, iaitu nafsu mutmainnah, nafsu
lawwamah dan nafsu ammarah. Mimpi seperti ini terjadi kerana pengaruh fikiran
seseorang. Sesuatu yang dia lakukan atau dia khayalkan siang hari atau menjelang
tidurnya selalu menjelma ketika tidurnya.



Dewasa nie, ramai org menyatakan mimpi itu mainan tidur. 
Namun, mimpi juga satu petunjuk tentang sesuatu kejadian kpd seseorg
...adakah mimpi hanya sekadar mimpi...atau bagaimana jika ia betul berkalu...??


- sekadar renungan & ilmu perkongsian  sesama manusia-

SY DPT ANGPAU

26/02/2012
Masuk opis hr nie terus dapat ANGPAU..
murah REZEKI...



~TQ~



Friday, January 20

Pantang Larang orang tua-tua

*Sesuatu benda yg amat kita sayangi janganlah terlalu menunjukkan kasih sayang teramat sangat.

*Jangan melakukan perbuatan mencampak apa-apa barang terutamanya pakaian melalui tingkap rumah. Menurut amalan org tua, perbuatan ini boleh memendekkan rezeki.

*Elakkan amalan mandi ditengah malam, amalan itu menyebabkan badan menjadi lemah dan luntur..

*lastly, kata org tua-tua “anak dara yg suka menyanyi di dapur sukar mendapat suami”
………………. benarkah kata-kata itu?

1st FOLLOWER N'yue

S!apakah Insan B'TUAH yg jd 1st FOLLOWER N'yue ??
I
I
I
I
I
I
I
I
I
N'yue bg --> "Hadiah"




























Sempena CNY 2012

Renung-renungkan ~

♥♥♥ JODOH KETENTUAN ILLAHI ♥♥♥

Janganlah kamu yang sudah berkahwin mempersendakan pada mereka yang belum berkahwin .. Janganlah kamu berbangga sudah berkahwin kepada mereka yang belum berkahwin .. Kerana mereka yang belum berkahwin itu , ALLAH telah mengaturkan jodohnya yang baik-baik.. dan mereka yang belum berkahwin itu , ALLAH telah mencintainya dan bukan sebarangan orang yang boleh menyentuh hatinya..:)
P/S : Pix i2 n'yue curi dr en.GOOGLE ! jgn marah..

.: 2 Tahun ag, insyallah jd PUAN N'YUE :.

Thursday, January 19

Gong Xi Fa Cai...






Cuti CNY nie --> Xsabar nk Balik KAMPUNG
I
I
I
I
I
I
I
I
I

naik BAS balik !

Yeahhhh.. hpy holiday !!!



Wednesday, January 18

Suka Suki

Dunia N'yue dlm proses "BAIKPULIH"
start now, bLog nie akan AKTIF...
& bermCm2 CORETAN N'yue.
Hope ENJOY !!!

Lama AKU xupdate d'sini !

---> mood utk b'BLOG kembali !



Celoteh Nyue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...