Tuesday, March 20

Masalah BERDENGKUR cari Penyelesian...

Assalamualaikum & Selamat Petang Blogger semua..

Nyue dah mcm chipsmore skang kn?
hik3x, sory taw..jarang2 da update blog…zaman busy da berlalu
tp tetap busy gak…plus skang da servis baru nak launched
so hari2 ad je keje pro production..

Gimik production jer?
tp bukan sehebat pon team nyue nie…he3x

Nyue nak kongsi satu masalah nie?
so pendekkn cite…bagaimana nak hadapi MASALAH ini?
opsss….XDE KAITAN dgn SESAPA !

Nyue Cuma nak mencari PENYELESAIAN jer..
kalu2 SITUASI INI BETUL2 terjadi

Konon2 cite camni..kwn housemate ke? roommate ke? sape2 je la yg tidor dekat dgn kita
kuat BERDENGKUR
(iye la, xbleh nk salahkn DIA jgk., mayb dia pon xnk berdengkur kn? & itu masalah dia la..TAPI

y jadi masalah… KITA(sape2 kwn “dia”)
nak TIDUR TERganggu dengan bunyi BERDENGKUR itu/XBOLEH nak tidur la senang cite nye..macam mane erk?
so ini plak yg jadi MASALAH kat kita…

minta PENDAPAT kwn blogger semua..
Bagaimana nak hadapi situasi ini…hoho

13 comments:

Cik Nur said...

dengur ni kadang2 di sebabakan terlalu penat..sbb tu terjadinya dengkur...

mungkin kita kena guna bantal yg lebih tggi supaya tak bdengkur..

Nyue said...

ermmm...rumit jgk kn?huhu...

Cik nur miss u?
erm..sedeyy bnyk perkara da nyue terlepas d'blog cik nur...huhu...
xsuka nyerr

❤ cik ieYra ❤ said...

pernah gak kne situasi gnie .

tp bse nye ieyra lari g bilik lain je .memekak je kat telinge . takpun kejut kan dye . suruh dye tdO kat tempat lain . hahaha

jahatkan ??

Cik Adieb said...

saya tak tau lah law saya tido bdengkur tapi kawan2 teda sound2 pown..mknanya sy tido tak bdengkur :D Alhamdulillah

Nyue said...

if kena cmni agak teruk la kn...bimbng taw dpt roomate/housemate cnmi...

@cik ieyra..agak jht la..he3x..kalu btol2 pon nyue xtergamak nk berbuat demikian..huhu

@cik adieb..alahamdulilah bab berdengkur nyue pon x,tp xthu if penat cnmr..xde yg gthu..huhu..

❤ cik ieYra ❤ said...

lw ikotkan mmg tak sampai hati. .
tp kalau dah selalu , geram gak kan .

sampai kte nak tdo pon terganggu .

Nyue said...

ahahahah...iye la knn??
cm pernah2 jer cik eiyra kita nie...

el said...

laaaaaa igt tadi nak bg tips elak berdengkur..caitt nyue ni cubit kang...en. somi k.el kan suka berdengkur...kalo penat sgt..masyallah kalah bunyi ketapi hahaha..nak elak dr pencemaran bunyi tu kan..k.el tampar sekali kt pipi dia..terus x berdengkur..mujarab hahahaha

Shafila Ismail said...

nak jugak atw.. pasal en suami kalu terlampau letih ngn job dia, balik mlm tido mesti berdengkur.. sampai kita terpaksa bgn ngadap tv dulu coz tidur dah terganggu

Chenta Eyfa Najibrz said...

hahaha..mmg menggangu tido org len yg tdo kat sblah..tapi skang kat spital ada jek rawatan utk org berdengkur nih Nyue.

H.S said...

Er entahlah kawann.

menyorok dalam selimut kot dengan harapan bunyi tu sayup-sayup je dalam selimut?lol macam tak kena lah pulakk.

L said...

wat taktau jer.. nk wat cmna .. huuu

jom tambah ilmu sikit..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/03/turunnya-nabi-isa.html

I am Niesa/Mijie/Sakura said...

huhu..niesa ingat time kt asrama dulu dew kwn brdengkur smpi xley tido..
kdg2 nisa tampar die..tp pelan2 la..hehe..die trjge kjp mamai2 then trtdo blek..lg 1 nisa akn alihkn arah muka die supaya mngring..tp kalo brdengkur jgk nisa amik bantal die,tutup muka die..hehe..die x tau pon smpi sekarang..(^o^)

Celoteh Nyue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...