Friday, April 12

Sekali lagi, Gangguan Bekalan Air


Thursday, Jan 3 : Seksanya Xde Air...

Itu e3 Nyue yg beberapa bulan lepas mengenai krisis air kat Selangor. Pada masa itu, rumah Nyue xde air drp pagi sehingga petang je. Selepas maghrib, Alhamdulilah keadaan air kembali ada seperti biasa. Biarpun begitu situasinya, dah terasa sangat seksa memandangkan rumah sewa itu bukan ada tangki. So, pandai-pandai sendiri la nk simpan air...

Sejarah berulang lagi, 11/4/2013... sekali lagi Nyue dikejutkan dengan masalah air apabila bangun untuk solat subuh buka2 paip Alamak !!! Xde air... aiyooo... Nsb la ada air simpanan, boleh la buat solat & mandi utk pergi keje.

hahahaha..nk ketawa kejap ! sebab kat ofis Nyue duk pikir..Hurmm !! mayb petang-petang ada la air tuu. Nak harapkan air simpanan itu, mmg xleh nk harap sgt ! 

Ahh.. Xseperti yang diharapakan... Air masih Xde ! Saat itu, Xboleh nak duduk menunggu air keluar tapi kita yang keluar cari air...aduhh ! terpaksa la dengan berbekalkan urat dawai tulang besi ini angkut air drp bawah ke tingkat 3.. kau ada? hahaha..

12/4/2013... ceritanya masih sama "AIR MASIH TIADA"

Air oh air..kenapa kau Xde?? 

Gamaknya angkut air lagi la jawabnya petang ini... Perghh ! urat dawai tulang besi pun beleh reput kalau hari-hari angkut air.. oh tidakk 

10 comments:

Solehah Shamsuddin said...

alahai ciannya tak da air. harap2 nt nyue balik keje dh da la air tu kan :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

elektrik takde takpe lg tap air takde mslh tu.

Chic Na said...

seksa betul kalau takde air. selamat mengangkut nyue. kalau dekat cikna dah tolong. huhu..

Sue-Rya Qistina said...

seksanya xde air..bak kata org, biar xde elektrik, jgn xde air. kalau xde air nak wat pape pun susah. huhuhu

Deqla Manjew said...

xde wat report ke?? ish.. mmg ssh sgt kalo takde air ni.. aptb!!

izan mama mia said...

paip air pecah kat batu caves tuu kl xder air...mg kerja pembaikan cepat siap dan nyue dapat air semula

Cik Nur™ said...

susah jugak eh xde air mcm ni...
kalau hujan jgn lupa tadah air tau

lelamaisara said...

susah nye kalu asyik tak de air je kan...

Mrs Velentine said...

xda air tak leh buat apa kan>APTB

Yana Libra said...

seksanye xde air..

Celoteh Nyue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...