Tuesday, July 3

40x ! Bos Tanya Soalan yg Sama

Alhamdulilah, Hari ini masih kepunyaan kita, masih bernafas, mampu berjalan, makan/minum serta melakukan amal ibadat... Mood Happy + Tersengeh² seorg, bila menang 

Itu baru INTRO, jgn kelaut sudah ! ahahah... Sebenarnya, nak story psl Nyue, Berani Punye Budak nak cite psl Bos? Opss... Bukan² apa pun, Bos Nyue nie, Tegas,Fokus sgt², Baik Hati, Xkedekut, TP kalu time marah ermm...rs cam xnk pandang muka dia, kecut usus²..ahahah
 Biasa laa, dah nama pun BOS kan, Yes Bos ! Bos Nyue suka tanya soalan :
Soalan Cepumas semuanya:
Yu, Bila nak kawin ?
BF you, kerja apa? 
Barapa lama Couple?
Couple org mana? 
 Yang Xtahannya : 40kali ! Bos Tanya Soalan yg Sama 
Yu, Bila nak kawin ?
Hahaha...dan jawapan Nyue, Tahun depan..Tahun depan..Tahun depan...Geli hati plak rs ! Haa, jgn salah paham, Bos Nyue tu Perempuan, Chinese yea..SO, BOS akan ckp Better U jgn kawin muda, kerja dlu kumpul duit, nty kawin maa susah bnyk tanggungjwb..anak ag, suami ag...Nyue, senyum² je Bos ckp begitu, dlm hati mmg nak kawin muda...Xmuda sgt da kot.hahaa

Mr.FH, selalu pesan Nyue, jgn dgr sgt cakap BOS psl jgn kawin muda tu... 

Coretan Nyue : Kalu mampu, dah jodoh...Xsalah kawin muda kan?

47 comments:

|shuhadaothman|TM said...

Nyue bila nak kawen? haha. nk jd cm bos nyue jap. :D

nuyui a.k.a miss YUI said...

btol ka 40x ni??hihi..

Deqla manjew said...

haha..soalan wajib org tanya kan tu..nnti bila dah kawen tanya pulak bila nk ada anak..mcm deqla ni haa...bosan betol..padahal tu kan keje Tuhan...??

Masz Sidek said...

Nyue bila nak kawin.... hehehe.. sy pula yg tanya....

dulu masa sekolah, sy memang ada cita2 nak kawin muda... tp tak de jodoh...
sekarang dah 26 umur... memang dah sesuai nak kawin... hehehe
tp nak buat macam mana belum ada jodoh... ;p

Masz Sidek said...

lupa satu lagi... sy tag nyue...

http://masrinasidek.blogspot.com/2012/07/contest-word-search-puzzle.html

miloais milo said...

tanya banyak kali - mau fedap ni!

heheheheh

Nyue said...

ahahaha.. Shu ni..geram nya,,, tahun depan shu...shu plak??


Yui, bajet bnyk kn...dia suka tnye..buat2 40x...tp ntah la brape kali dkt nak sathun kat sini asyik tnye je..kdng2 cm aik bukan minggu lps da tnye ke?ahahha


deqla,sabar yea yunk...rezeki anak itu insyallah ada...biasa la tuu...hehe

Nyue said...

masz, tahun depan..masz..ble plak??hahahaha...laa..akak nyue la nie..nyue 25..ehehehe muda ckit..jgn mrh..eheh
ok..nty nyue p serang..ehehe


miloais, thu xpe...kalu bos laki cfrm gatal ni..nsb pompuan..eheheh...may b la pompuan melayu kat ofis ni 2org je...tp dgn kwn nyue xde plak dia tnye..

are_lin@yu said...

haha..bos ayu cina gak,nasib tak tanya lagi..klu ayu mmg nk kwin muda..tp nk wat camna tak da jodoh lg..huhu

Nyue said...

ohh..iye ke??hehe...bos time keje..ala kwn2 ble time rehat...nty sampai la tu jodoh ayu..amin :)

faridah nazurah said...

haha bos akak tu sayang kat akak. dia takut nnt akak dh kawen akak xnak keje dgn dia dah.. tu yg dia buat cite dogeng.. hehe

ielaSuhailah said...

tak abish2 entry pasal kawen kannn.... mmg tak salah kawen mudah,, itu lebih baikkk,,, orang tak paham kan!!! haahahhaha ... ok tahun depan .. ehhehehe

Kesuma Angsana said...

seba baik saya dh beranak tiga klu tidak pasti kena dgn soalan yg sama hehe

Nyue said...

faridah, kan? hahahah....sbb dia xpon xkawin ag...ahahahahaha


iela, thu xpe kan...uhuhu, yup iela..jom tahun depan..hahaha..

akak, wahh..untung la..anak2 da besar2,,heheh..jealous dgn akak..hehe

Chenta Eyfa Latieyfa said...

hahaha..sib bek x cukup 50x tanyer..adeiii..ok la tew dia ada ati nak tnyer wpun 40x kan..wah tahun depan suda..x sabar nih (jgn lupe jemput sis ea...hahaha cam leh dtg)..Apa2 pon moga impian Nyue kan jadik nyata la..amin

Nyue said...

kak efya tayamm...thn depan tu statement yg xberhujung...abis thn 2012..thn depan ag..abis 2013..thn depan ag..haa? nmpk da drama tuu..kalu ajak, sis kne dtg la..klate k ! ambk note..ahahaha..paksaan tu..amin akak..akak juga :)

aReLaN said...

betul tu.benda baik jangan ditangguh.dah cukup lengkap sume syarat, jalan je terus.takyah tunggu lagi.hehe

Nyue said...

ahahahah....setuju, jalan je terus...xpyh pusing2..heheeh...amin :)

yana-feehily said...

bila nak kawen? (yg ke patpuluhlapanratus kali) hihi..

Kawen tu sunnah, dapat pahala. elakkan kita dari melakukan perkara yg tak baik. Insyaallah ada keberkatannya :)

Wanieys said...

tu dia 40x tanya soklan sama hahha...xsalah klu mampu kawin jer muda hihi

Asyiqin Haulisah said...

haha mesti comel je nyue kawin muda pastu pegang baby. hehe.

Masha Meisters said...

yu, bila nakkahwin? kiki....sebok la bos nyue ni...hehehe

Nyue said...

yana, aahahahaha....ratus da tuu,hehehe....betul itu yana :)

wanieys,kan..hehehe..wani pon da ad baby,,eheheheh


asyiqin..hahahah..comel??wahh gitu..malu2 mahu...eheheh

masha, thn depan masha..ehehehe...kan?hahhaah..

wan niahix said...

betul tu... ramai je orang tanye gitu...

kalo wan mst dorang tanye, dah ade GF ke? wan jwb ade je... haha... baru punah harapan kan... ^^,

"keep smiling"
^_^

-Wan Niahix-

cendol said...

haha Cendol nk komen jugak kat sini boleh boleh??boleh kannnn..hehe
nyue,bila nak kawin?hahaha
nyue jgn luupee buat entry bgtau sume org,bile nyue nak kawen!hahaha

9n0L4 said...

haha. takpeeee. kate² tu doa. ;)

Nyue said...

Wan.. hi3...hehehe...thu xpe..thu bru kat ofis..time balik kmpg ermm..xpyh cite....
wah dah ad gf ke??ahahahaha :)


cendol, bleh je..hhehehe...cendol ble kawin? thn depan...ahahahah...statement xsiap..insyallah...

9noL4, setuju sgt2...amin..hehe

Solehah Shamsuddin said...

omg,biar btl ni nyue?40 kali kna tnye.hehe solehah doakan nyue cpt2 kwin ok.hehe

Si Matatajam said...

Mak ai..40x? Ni tahap bz body dah ni...Dengaq la cakap mr.FH tu... Tak salah pun kawin muda...

Chic Na said...

org cina mmg camtu kot pandangan diorang. sama cam bos cik na. slalu ckp mcm tu.

moga nyue & Mr FH cepat2 kawen. ;)

wan nurul hezrina said...

kawin nie tujuan nak elak fitnah n kembangkan zuriat..kalau nyue dah mampu,n sedia apa salahnya kawin awal..bina masjid kan bagus..bos nyue2 mmg kuat kerja..ada betul jugak kata dia tapi bergantung pd org.kdng bila kawin sama2 survive hidup terbaik suami isteri..dunia kalau tak mencabar tak besh jugak=)ada pro n contt nya..cumanya kita berusaha menjadi yang terbaik.tak semestinya kita tak berjaya bila berkahwin.ada org matlamat jelas bila ada keluarga n usaha pun lebih di usia muda..=)

hairy said...

dia nk try lah tuh..haha

Nyue said...

solehah shamsuddin, wahh...propa jugak tuu..tp mmg bnyk kali la dia tnye..eheheh


M, ahahah..kan? kalah kiah propa kat galaksi..eheheh..setuju tu..

Chicna, thu xpe Mr.FH nyue pon ckp cm tu..cina mmg begitu..huhu

akak wan nurul hezrina, tq akak kat komen positif kak tu :),, Nyue suka part last komen akak...jealous sgt2 tgk member skang anak diaorg dh siap berlari...kita xnk kesempurnaan tp inginkan nya :)

Hairy, hai? pelikk sudahh..ehehe

Miss BaNu said...

jodoh ni kan susah diduga kdg cpt kdg lmbt..tpi lau dh sampai seru tggu apa lg kan hehe

Cik Nur said...

betul tu nyue, kalau dah jodoh...tak halang pun xbolehkan..

~Sweet Honesty~ said...

ne soklan elegik tau..huhuhuhu

Haryati::Faizal said...

lucu la bos Nyue tu...takpe atleast dia prihatin gak lah ngan anak buah dia...

izan mama mia said...

pada mama,...kawen mudalah bagus sbb mama 21thn dh jadi isteri...hahha...

Yana Libra said...

orang cina mmg macam tu la nyue~~

lagi2 dia takut kalau nyue pindah keje pas kawin..tak pun cuti bersalin ke..rugilah dia..huhu~ :p

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

jawab je smlm saya da kawin tapi tak jemput bos haha

Kazen said...

pelupa ke nk crossline? :p

Cik Aini Lavender's said...

adoi..
soalan bikin jiwa kacau kan Nyue..
nek pening nk jwb..hahaha

**erkk Nyue,
bila nk kawin?
hahahaha

Ros said...

Assalamualaikum Nyue,

Betoi Nyue,kalau dah jodoh tu,kahwin ja lah tak kira muda ka tua ka...kalau kita tak melaluinya kita akan kata susah,tapi bila kita dah melaluinya pasti kita boleh menghadapi dan menguruskannya....

Che Rosliza Che mat said...

Kalau umur makin bertambah...mesto orang sibuk bertanya bila nak kawin? hihihi

el said...

bila nak kawin nyue
jgn lupa jemput eh hahaha

kay_are said...

jarang lak aku jumpe orang pompuan tanye orang pompuan lain bile nak kawin? em.. aku pun nak tanye ni.. bile nak kawin? =P

N.Aima K said...

dia tanya sebab takut kamu berhenti kerja tu...

Celoteh Nyue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...