Monday, July 2

Terjadi lagi ! Lain Ceritanya..

Rakan² Blogger pernah BACA Entry Nyue yg nie :

Alhamdulilah Masih Rezeki Nyue

YA ALLAH, kali ini Terjadi lagi ! Lain Ceritanya..
Walau bagaimana pun, masih rezeki Nyue...
Sampai Nyue nak cerita pon Xde Mood !
Rakan² Blogger hati-hati yea...dgn org yg ada pd jarak yg dekat dgn kita
depan, tepi dan belakang...
Pelbagai Muslihat mereka nie..
Tengok Beg Nyue, semalam kes...
Serius Nyue Xperasan, DITOREH dgn pisau...

Kan smlm Nyue keje, so otw balik singgah
KLCC....Teman Cik Yana, cr brg...
Apa2 pn sampai rumah baru perasan...
nak menangis rs..

49 comments:

Chenta Eyfa Latieyfa said...

Alhamdulillah ..sib bek Nyue xde pa pe..cane la org tu smpat lagi nak toreh menoreh ea.Tpi sis pun pernah kene dolu2.Next time lebey hati2 yer Nyue.

Wanieys said...

bahayanya nyue..kena hati2...beringat selalu jenayah ada di mana2

Nyue said...

akak eyfa Tayam, thu xpe akak...ble mse ntah bleh ditoreh...kata kwn nyue, dia aim kamera rsnya..smlm dua beg..1 beg kamera da silang dpn...

Wanieys, dah berhati-hati da rsnya,,tp malang xberbau, alhamdulilah purse selamat...

9n0L4 said...

ya Allah kene rompak ehhhh. sabor jelah. naseb baik takde pape.

Nyue said...

rompak cam ganas..ni buat secara lembut....nsb masih menyebelahi nyue...

lelamaisara said...

Ya Allah nasib tak ape2...

betul,kena hati2 sekarang ni...takut dengan manusia sekarang ni kan...

Ayuni said...

ei, x selamat dh....nk kena beg besi agaknye skang nie....

Nyue said...

yup akak lelamaisara, serius smpai hr ni terfikir ag..knapa? kat mne? xperasan sgt2..nsb xde brg hilang..


ayuni,thu xpe...pakai beg besi..main ragut...aduhh.tension rs

Masz Sidek said...

nasib baik tak jadi pape ngan nyue...

bpk sy dulu hampir kena gak... lelaki kan suka letak dompet kat poket belakang... ada kesan toreh kat belakang poket seluar... nasib bpk sy tak letak dompet kat poket belakang waktu tu...

hairy said...

bhya tuh xsdr ker?

Nyue said...

masz, ohh...lagi berani nk toreh poket seluar org...berani mati tu...

Hairy, mmg bahaya tp mmg xsedar lngsung..mmg pisau tu tajam la tgk cr toreh kat beg..smlm siap ad kwn ag kot..

Yumida said...

seramnye..nasib baik xde pa pe..alhamdulillah...
kena lbh berhati2 pasni...byk kes ragut/ peras ugut/ penyeluk saku skrg kannnn..mcm2...

are_lin@yu said...

hilang apa2 tak dear..klu mcm ni sshlah tmbh2 kad2 semua tu,jnuh nk buat blk..jd krja lk kn..sabar ya dear..

Deqla manjew said...

takpe beg tu koyak pun..yg penting nyue selmat..lepas ni hati2 k..

Cinta Misteri said...

Hadoiyaiii..jahat sungguh org itu. Seb baik nyue tkd pape.
Thts why skang CiM tk ske bw h.bag. Evrythg put in pocket klau jln w/o hubby.

ஜ miss klanika ஜ said...

tuan beg selamat kan ? adeh . manusia pelik perangainye

Tihara said...

sempat yea dia toreh..hati2 nyue..mekasih share kat sini...

Si Matatajam said...

Ish seriaunya.. Sampai toreh2 ngan pisau... Bahaya betoi ni... Take care always na Nyue... Risau plak baca entry kali ni..

mama aryan said...

bahaya betul la..member akak penah kena dlm bus..sampai umah tengok beg dah kena toreh.nasib baik nyue tak pape..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

alhamdulillah.rezeki nyue lagi n nasib baik jugak nyue takde pape.sekarang orang berani buat macam2 nak dapatkan duit.

Sherwieyna Muzzawer said...

salam kenal.hai si comel.i dah follow.follow i balik ye..tq ;D

♥ ...mummy SHAKIRA...♥ said...

alhamdulilah...nasib nyue xde pa2...

Natasha said...

nasib baik awk x ape2.. huh.. ade jugak org xde akal nk buat keje2 jahat camni..

Deq's Qienz said...

Ya ALLAH cianya nyue, mujur xdak apa²..next time ati² ya :)

~Sweet Honesty~ said...

alahai cane la tak prasan tuh..basib purse tu tak kene colik..huhu.. nah hadiah tuk nyue..

http://sweetylikecandycan.blogspot.com/2012/07/pemenang-teka-teki-teku.html

izan mama mia said...

ish..bahaya betol..

Chic Na said...

dunia sekarang dah tak selamat. nasib baik nyue tak pape. hati2 k. :)

wan nurul hezrina said...

alahai takut tgk.sin nyue tak dicederakan n nasib jugak takdok barang yang ilang..huhu..hati2 lepasnie k laling..

Kesuma Angsana said...

next time kena lebih hati2 ye nyue.. seb baik xde apa2

Aida Omar said...

Astaga.. Alhamdulillah nyue tak apa2.. barang pun masih ada.. takut zaman sekarang nie.. kadang2 terlalu berhati2 pun kena juga.. mohon Allah lindungi kita semua dari kejadian tak diingini nie.. take care nyue..

Cik Nur said...

yaALLAH..!
mcm2 kan diorg buat untuk mencuri ni..!

lepas ni nyue kena lebih berhati2 ye..

kalau boleh menda2 penting simpan dalam poket...

~Sweet Honesty~ said...

okehh.. dah save dah nbr nyue..harap sabar menanti la yea..nnti kita sms2 apa yg patut la yea..(^_^)

Tahniah nyue.. harap nyue sabar menanti..(berulang2 pula..).. hihi

widiea azira said...

dy toreh ambik barang ke ape ni?? hishhh takutnye

awk jom la ke blog sy. .vote band sy. .jom laaaaa

Yana Libra said...

bahayanya...nasib baik nyue tak pape..jahatlah org camtu..org lain penat2 keje cr duit, dia sesenang je nak curi..

pernah tengok dalam movie teknik2 rompak macam tu..kalau kat oversea, dia ikat purse tu kat beg, jadi kalau orang amik, kita akan rasa~

Kazen said...

masyaAllah zaman sekrang macam2 trik org nk mencuri...hati2 kalau keluar ke tempat yg crowded tu byk2 kan baca ayat Kursi smasa melangkah kuar rumah :)

|shuhadaothman|TM said...

Ya Allah. bahaya tu nyue. selamat xde pape jadi. kne hati-2 lps ni. shu pon jadi takut.

Dieyna said...

purse hilang lah ye... sama kejadian macam adik kawan akak kena....

keli menari said...

Huh.Risau la pulak camtu.

kay_are said...

takkan tak sedar? ish bahaye betul sekarang ni dah main toreh2 pulak..

Nyue said...

Tq. semua rakan2 nyue :). nyue hrp korang pun hati2 yea...xmo kejadian yg sama berulang...

aReLaN said...

nilah malaysia yang dikatakan negara paling selamat.hmmm..bahaya betul.papepon,sabar ye.kena lebih berhati2 pasni

Nyue said...

salamat dr bahaya besar,,,yg kecil2 terkira dgn jari..eheheh....yup :)

Masha Meisters said...

masyaallah....dahsyatnyer...xbaik! ada pape yang hilang ke?
syukurla yang penting nyue selamat

cendol said...

yooo takutnyeee..jdkan pngajarn utk kite sume supaye lbh hati2..naseb baik nyue oke je kann..

Solehah Shamsuddin said...

masya-Allah biar btl smpai mcmni ditorehnya beg ni.barang da hilang x nyue?

Che Rosliza Che mat said...

alahai...macammana boleh tak prasan tuh..nasib baik purse tu tak kene ambik..huhu....akak kena hati2 nie...

wawa abdullah said...

masya allah..bhye nye..ada brg hilang x nyue? nsb x jadi pape kat diri nyue.. next tyme..hati2 ye.. :)

IntaNBerliaN said...

yaAllah... bahayanya... so, dia ada ambik apa2 x?

Aine Ainun said...

oh..ini yg dikata toreh tu ea...

bahaya kan...
mekasih sharing, pasni kena hati2..
tp...mujur die x apa2 nyue jugak tau

Celoteh Nyue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...