Friday, July 13

Kecian Melukut !

Salam Jumaat buat tatapan Rakan² Blogger. Maaf ! Nyue dlm mood bercelaru/keliru. Huh ! bagai Melukut di Tepi Gantang. Serius, ini bukan entry share infomasi tapi diari berkongsi perihal hati. Jauh disudut hati nak cari publisiti ! 

 " Bagai Melukut di Tepi GantangSemua tahu maksud peribahasa ini kan??? Tapi mungkin apa yg Nyue faham berbeza dgn apa yg Rakan² Blogger faham. So, Ini maksud yg Nyue paham : 
 MELUKUT : serpihan beras yang dah hancur/pecah. 
 GANTANG : sukatan.
sekadar sekeping gambar
Dalam ayat manisnya berbunyi :
 [ Seseorang yg tak dianggap penting, sbb tak memberi apa² kepentingan/kegunaan dlm perhubugan/keluarga/masyarakat. W/pun org itu ada ataupun tak ada, tak memberi apa² kesan. ]

Kecian Melukut ! Btw, Nyue ni kira da senasib dgn si Melukut. Haishh..over emosional plak. Tapi kalu nak yg lebih sayu, meh la sama dgr Lagu Aishah -Melukut di Tepi Gantang

33 comments:

ieyra said...

huhuhu .. jiwa kacau ek ?

Nyue said...

Ieyra...wclm back dear..sory, nyue sambut kedtgan ieyra dgn situasi kacau...Btw, kita xsuka campur aduk ini semua sbgi satu isu pun..ehehehe...nmpk x still leh senyum ag ni.. :)

Chenta Eyfa Latieyfa said...

wahhh nape nih Nyue..pagi2 dah ber melukut nih..meh nak cayunkk cket..jgn cedey2 la okeh..apa2 pown Nyue tetap da besttt.

Chic Na said...

nape ni nyue pepagi dah emo? kesian plak mcm melukut. apepun jgn dilayan sgt perasaan tu. nnti lg teruk tau. senyum sket. cheers! :)

ros_reeza said...

ala..nape ni.. tak mau sedih2 k...

are_lin@yu said...

bru dpt ayt ni smlm..mcm kjam ja ayu wt kt org sbb kta cmni..smpai at!hehe..emosi ckt..

Deqla manjew said...

alamakk.. tertanya2 jugak.. apakah deqla ni hanyalah melukut di tepi gantang dlm GSF? hihi.. ada atau takde deqla ni tak memberi apa2 kesan kah?? nk tahu jugak ni..hihi

Nyue said...

Akak ni....tq la sudi2 cyg2 kita nie..ehhehehe.....xde nk sedey pn akk..masih bleh tersenyum ag....ummuahhahh :))

Nyue said...

kecian kan kalau jadi cam melukut tuu..sedeyy sob sob....xnak layan...tp kita kn elepas tu dr dipendam kan..betul x??

Nyue said...

Tq. ros :) xde apa2 la..nyue juz nak lepaskan sebak didada je

Nyue said...

emosi jugak....dgr pertama kali xpaham apa..kaji punye kaji...terus gakk...

Nyue said...

jgn la deqla pikir cam tuu...nyue xkata kat group gsf la...hehhe...masalah nyue nie, haishh....deqla xmo..xmo..

Deqla manjew said...

ehh... deqla pun tak kata nyue ckp psl GSF la syg.. deqla wat ayat sendiri tu...sesaje je.. hihi

Nyue said...

hehehe....nyue salah paham la tuu..eheheh :)

Masz Sidek said...

kalau dengar lagu aisyah ni mau manangis ni... huhuhuhu

Cik Nur said...

kenapa ni Nyue, pagi jumaat yang mulia ni, nyue bermuram..cuba senyum sikit...
biarlah org nak anggap kita apa, insyaALLAH satu hari nanti, diorg akan sedar juga betapa besarnya peranan kita ni nanti...!
skarang diorg dalam gantang, bolehlah buat xtahu dgn melukut...!
bila xde apa nak di isi dalam gantang, baru diorg sedar, btapa pentingnya melukut...
dah...dah..xmo sedih2...senyumm..!

Wanieys said...

teringat kat lagu aisyah......

Kesuma Angsana said...

bersabar byk2 Nyue !

miloais milo said...

kenapa ni nyue???
jangan le sedih saangat ye...
bawak bersabar k!

yana-feehily said...

wah..baru tau ni..igt kan melukut tu mcm melutut..huk2..sedihnya malaysia dpt rakyat mcm saya T__T

Masha Meisters said...

ape kate kalau gantang tu beli lah yang besar ckit...hehe...so,xjadilah gantang...haha...boleh ke cmtu? heee

Yana Libra said...

yg melukut tu lah yg org akan cari bila dalam gantang tu dah habis tau~~

N.Aima K said...

tak pernah ambil tahu pun makna peribahasa ni wuwuwuwu

Miss BaNu said...

bunyi cam sedey jer..jgn sedey2

si kiut lavender said...

ckgu BM pernah ckap yg melukut di tepi pantai sma mcam rumput2 ditepi jalanan...smua org pkat2 duk pijak n xhiraukan rumput tuh.tapi hakikatnya rumput ada kelebihan n keistimewaannya sendri...
klau kat kg sya rumput2 yg slalu tumbuh kat tepi2 jalan tuh bleh dibuat ubat tradisional..
jadi,,jgn sedih2...org tuh mungkin anggap kita xistimewa tapi bgi org lain mungkin nyue adlh nyawa buat diorang..hehehe..:)

si kiut lavender said...

eh..bgai melukut di tepi pantai plak..hahha....kesalahan2.,.,bagai melukut di tepi gantang

Che Rosliza Che mat said...

Kalau dengar lagu Aisyah sedih sangat2 hihihi

cendol said...

alaaa..segan plak nak komen kat sini debab dah terlambat..hihi tp nk komen jugakkkk!!
sbnrnye sblm ni Cendol langsung tak phm lah ape maksudnye peribahase tu..teruk jugak mksudnye ye..haha
sape yg buat nyue macm tu?kasi gedebik ats dahi sebijik baru dia tau!!

Adylia Qarissa said...

alaaa keciannya..jangan sedih2..orang tak hargai kita tak apa, biarkan..satu masa nanti orang tu pasti akan menyesal ok dear :)

Aine Ainun said...

Tak apa Nyue....
Akak pernah mengalaminya....

sampai masa, Allah akan balas segalnya...
dan akhirnya, kini org sgt2 hargai kita dan sedar....

9n0L4 said...

dah bese sgt kan. manusia ni kalau takde kepentingan pada die, kite takyah harap sgt.

kay_are said...

baru tau.. ingat mende r tu.. lagu aishah tu, tiap kali bulan pose selalu r kuar tv.. cite yang eja berlakon tu.. dah hafal lagi.. huu

IntaNBerliaN said...

ooo tu ke maksud melukut.. hihii baru akak tau.. ahhah

Celoteh Nyue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...