Friday, February 8

Tangungjawab itu amanah

Setiap orang ada tanggungjawab selagi dia bernyawa di bumi Allah SWT. Tangungjawab itu amanah yg dperlu dipikul. Kebanyakan orang mengelak bertanggungjawab, kerana jauh lebih mudah untuk “menghindari” tanggungjawab, daripada “menerima” tanggungjawab.

Kenapa tetiba Nyue berceloteh mengenai tanggungjawab? 
haha... Semuanya gara-gara tugas baru Nyue, nampak senang tapi terasa cam berat plak ! 

Pasai apa? 
Staf  ofis asyik duk tnye soklan pelik2x..ishh risau deng..

Bunga ini - Tanggungjawab Nyue :'D
Bos suruh nyue jaga bunga dia... Hari ini & Esok bos xmasuk ofis... & sepanjang cuti cny, bos awal-awal tinggalkan pesanan suruh letak bunga ini dalam peti sejuk kat ofis Uolls.. amboii 

Itulah nmpk senang, tapi yg susahnya :
"Kalaulah bunga tu mati... Alamak !!! 

Coretan Nyue: Apa nama bunga tu? Nyue pun xtahu...

14 comments:

Mrs Velentine said...

kena jaga bagus2

Khairul Zamri said...

kasi spray wax die keras cikit hahaha

Cik Nur said...

jagan lupa letak dalam peti ais...hihi

Farah Waheda Wahid said...

risau jugak kalau bunga tu mati kan nyue...ni dah letak peti ais ke tak? kalau akak punya risau sure dah bawak ke hulu ke hilir dah...takut boss marah... hu hu hu...

Chic Na said...

ingat pesan bos ye nyue. huhu..

kayyana said...

bunga tu bwk ong kot.. tu yg die suruh jg leklok.. jg leklok cik nyue.. hihuhu

Cik Aini said...

wahhh
dlm peties ekkk..
bunga kesayangan boss kot..
cer Nyue biar tgk..mati x bunga tu x pun layu x?hahahahaha

Deqla manjew said...

haha.. cantik pasu bunga tu.. jaga elok2 yer nyue.. kalo tak, siap la nyue.. kena ganti baru.. hahaha

wan nurul hezrina abd halim said...

dapat elaun lebih tok jaga bunga ker dik?hehehe..mesti nyue mmg pandai jaga sbb tuh boss percaya=)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

haha kena jg elok2 la nyue..amanah tu

Cinta Misteri said...

alhamdulillah.... dah selamat sihat walafiat bunga tu duk dlm esbok. amanah msti kena jg, msti boss nyue boss yg baik, nyue sanggup bersusah smpi tk senang hati bercuti.

tu bunga orkid hutan kottt. boss dh masuk keje lom? cer tanya dia tu bunga apa

Yana Libra said...

tugas mencabar tu~ :p

kay_are said...

letak bunga dalam peti sejuk? tak pernah aku tengok orang buat macam tu..

9n0L4 said...

bunge ape tuuu. cntik. ;)

Celoteh Nyue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...